Resident Engineer - Advanced Service [Japan]


 

Advanced Service - Resident Engineer - for Osaka/West Japan area

アドバンストサービス - レジデント・エンジニア – 大阪/西日本エリア担当

DESCRIPTION (説明)

Works as a remote and/or an onsite engineer resource located at Juniper Networks’ facilities in Osaka and/or customer office/site and/or partner office/site, as a part of Global Services - Advanced Service’ organization, to provide product specific expertise in technical support of the customer's operational requirements.

グローバルサービス・アドバンストサービス部門の一員として、大阪のジュニパーネットワークスの拠点、顧客オフィス、パートナーオフィスにおいて、リモートまたはオンサイトエンジニアとして、顧客の運用要件を技術サポートするため、製品固有の専門知識により付加価値サービスを提供する業務に従事します。

CRITERIA and REQUIREMENTS (範囲と要件)

KNOWLEDGE (知識)

  • Maintains expert knowledge of concepts, practices, and procedures within a particular field.
    • 特定の分野内の概念、実践、および手順に関する専門知識の保持。
  • Has wide-ranging experience, product-specific knowledge, and expertise.
    • 幅広い経験、製品固有の知識、および専門知識。
  • Uses professional concepts and company objectives to resolve complex issues in creative and effective ways.
    • 専門的な概念と会社の目標を活用して、複雑な問題を新たな切り口や効果的な方法で解決する。
  • Has third party product operational experience.
    • 他社製品との相互運用経験。

JOB COMPLEXITY (業務の複合性)

  • Works as a remote or an on-site operational engineer resource, typically as part of a global service team, to provide product specific expertise in support of the customer's operational or engineering requirements.
    • リモートまたはオンサイトのオペレーションエンジニアリソースとして、主にグローバルサービスチームの一員として、顧客のオペレーションまたはエンジニアリング要件をサポートするために、製品固有の専門知識を提供する。
  • Works closely with customer and Juniper Technical Assistance Center (JTAC) to resolve issues.
    • お客様およびジュニパーテクニカルアシスタンスセンター(JTAC)と緊密に連携して、問題を解決する。
  • Acts as a customer technical liaison for Juniper Networks support and development teams
    • ジュニパーネットワークスのサポートチームおよび開発チームの顧客技術対応窓口として連携する。
  • Identifies, researches, and resolves technical problems of a diverse scope, where analysis of data requires evaluation of identifiable factors.
    • 特定可能な要因の評価が必要となるようなデータの分析において、さまざまな範囲の技術的な問題を識別、調査、および解決することを可能とする。
  • Assists in the development and testing of new features and services.
    • 新しい機能とサービスの開発とテストを支援します。
  • Exercises good judgment in selecting methods and techniques for obtaining solutions.
    • 問題解決のための技術と手法を適切に選択し判断できる。
  • Collaborate with Customers, Account Sales and System engineers, and Business Development teams to understand the unique customer use cases and desired outcomes to enable proper positioning of Juniper global services offers. (e.g. Advanced Service, Professional Service)
    • 顧客、アカウント営業・SE、ビジネス開発チームと協力し、顧客独自のユースケースと要求条件を理解し、ジュニパーが提供するグローバルサービス(例:アドバンスドサービス、プロフェッショナルサービス)の適切なサービスを提案する。
  • Consultation and collaboration with multiple (internal and external) parties, including customers, to understand business and technical requirements, in order to provide, develop, deploy and/or integrate a solution.
    • 顧客を含む複数の関係者(社内外)と協議・連携し、ビジネスおよび技術的な要件を理解し、ソリューションの提供、開発、導入、統合を行うことができる。

EXPERIENCE (経験)

  • Has experience working for typically 5-10 years in the industries of networking products manufacturing vendor or suppliers, or working as a system engineer in network service providers, or an engineer for development / deployment of subscriber services.
    • ネットワーク機器ベンダまたはサプライヤ、またはサービスプロバイダのシステム・エンジニア、またはサブスクライバ・サービスの開発・導入支援のエンジニアして、5年から10年の職務経験。
  • Strong influencing skills, design, consultation, and presentation experience directly related to operational experience.
    • 業務経験に直結する強い影響力、設計、コンサルテーション、プレゼンテーションの経験。

OTHER JOB SPECIFICATIONS (その他の業務規定)

  • Excellent engineering troubleshooting skills.
    • 優れたエンジニアリングトラブルシューティングスキル。
  • Strong communication and interpersonal skills.
    • 強力なコミュニケーション能力と対人スキル。
  • Strong presentation skills.
    • 優れたプレゼンテーションスキル。
  • English Skill (Business level) and Japanese (Native level).
    • 英語スキル(読み書きレベル)と日本語(ネイティブレベル)。

POSITION REQUIREMENTS (職能要件)

  • Located in remote or on-site support with the customer and Juniper partners in Osaka / West Japan area.
    • 大阪/西日本エリアのお客様やジュニパー・パートナーへ、リモートまたはオンサイトでのサポートを提供する。
  • Work with a small team of resident engineers and the Service Manager providing industry leading technical services to both the customer and partner.
    • 少人数のレジデント・エンジニアチーム、及びサービスマネージャーと協力し、顧客とパートナーの双方に、業界をリードする技術サービスを提供する。
  • Hold design and information gathering workshops with the customer to understand the existing network design and technical requirements.
    • 既存のネットワーク設計と技術要件を理解するために、顧客との設計および情報収集ワークショップを開催する。
  • Understand the customer’s organizational structure and become familiar with the network implementation, support processes and procedures.
    • お客様の組織構造を理解し、ネットワークの実装、サポートプロセス、およびその手順に精通する。
  • Carry out testing of new features and functionality required by the customer in a laboratory environment and to implement and verify that they are operating correctly in the live network.
    • お客様が必要とする新機能のテストをラボ環境で実施し、ライブネットワークに実装して正しく動作することを検証する。
  • Test patches and fixes to software to ensure that they are implemented and functioning correctly in the live network.
    • ソフトウェアのパッチと修正をテストして、それらがライブネットワークに正しく実装され機能していることを確認する。
  • Troubleshoot equipment and network problems and to track JTAC critical (P1/P2) cases through to problem resolution.
    • 機器とネットワークの問題をトラブルシューティングし、問題解決までJTACクリティカル(P1/P2)ケースを追跡する。
  • Produce a written summary report of the status of equipment and network problems on a regular basis to the customer (in Japanese).
    • 機器やネットワークの問題状況をまとめた要約レポート(日本語)を定期的にお客様に提出する。
  • Hold technology workshops with the customer to discuss equipment and network problems, provide case status updates, including the reasons for any problems encountered and the workarounds and/or solutions that are being tried.
  • お客様と技術ワークショップを開催し、機器やネットワークの問題について話し合い、問題が発生した理由や回避策・解決策を含め、ケースの状況を報告すること。
  • Train the customer’s design, implementation, and support personnel to configure and operate Juniper Networks products.
    • お客様の設計、実装、サポート担当者に、ジュニパーネットワークス製品の設定と操作のトレーニングを行う。
  • Assist the customer to develop Network Operating and Equipment Operating Procedures.
    • お客様がネットワーク運用手順および機器操作手順を開発するのを支援する。

  • The ideal candidate for this role shall be able to demonstrate the following skills:
    • この職務の理想的な候補者は、以下のスキルを有することが望ましい。
      • Category 1 – Basic skill (最低限必要なスキル※)
      • Category 2 – Specialist (業務遂行のために修得が必要なスキル※)

※Junos OSに関する部分は、必須条件ではなく、後日修得が可能。

Category 1 – Basic (JNCIA-Junos level)

Objective
Description

Networking Fundamentals

Identify the concepts and functionality of various fundamental elements of networking

  • Collision domains and broadcast domains
  • Function of routers and switches
  • Ethernet networks
  • Layer 2 addressing, including address resolution
  • Layer 3 / IP addressing including subnet masks
  • IPv4 / IPv6
  • Subnetting and supernetting
  • Decimal to binary conversion
  • Longest match routing
  • CoS
  • Connection-oriented vs. connectionless protocols

Junos OS Fundamentals

Identify the concepts, benefits or functionality of the core elements of the Junos OS

  • Software architecture
  • Control and forwarding planes
  • Routing Engine and Packet Forwarding Engine
  • Transit traffic processing
  • Exception traffic

User Interfaces

Identify the concepts, operation or functionality of the Junos OS user interface

  • CLI functionality
  • CLI modes
  • CLI navigation
  • CLI Help
  • Filtering output
  • Active versus candidate configuration
  • Reverting to previous configurations
  • Modifying, managing, and saving configuration files
  • Viewing, comparing, and loading configuration files
  • J-Web (core/common functionality only)

Configuration Basics

Identify the main elements for configuring Junos devices

  • Factory-default state
  • Initial configuration
  • User accounts
  • Login classes
  • User authentication methods
  • Interface types and properties
  • Configuration groups
  • Additional initial configuration elements, such as NTP, SNMP, and syslog
  • Configuration archival
  • Logging and tracing
  • Rescue configuration

Describe how to configure basic components of a Junos device


Operational Monitoring and Maintenance

Identify methods of monitoring or maintaining Junos devices

  • Show commands
  • Monitor commands
  • Interface statistics and errors
  • Network tools, such as ping, traceroute, telnet, SSH, and so on
  • Junos OS installation and upgrades
  • Powering on and shutting down Junos devices
  • Root password recovery

Describe monitoring or maintenance procedures for a Junos device


Routing Fundamentals

Identify basic routing concepts or functionality for Junos devices

  • Traffic forwarding concepts
  • Routing tables
  • Routing versus forwarding tables
  • Route preference
  • Routing instances
  • Static routing
  • Advantages of and use cases for dynamic routing protocols

Describe how to configure or monitor basic routing elements for a Junos device


Routing Policy and Firewall Filters

Identify the concepts or functionality of routing policy and firewall filters on Junos devices

  • Default routing policies
  • Import and export policies
  • Routing policy flow
  • Effect of policies on routes and routing tables
  • Policy structure and terms
  • Policy match criteria, match types, and actions
  • Firewall filter concepts
  • Filter structure and terms
  • Filter match criteria and actions
  • Effect of filters on packets
  • Unicast reverse-path-forwarding (RPF)

Describe how to configure or monitor routing policies and firewall filters on a Junos device


Category 2 – Specialist (JNCIS-SP level)

Objective
Description

Protocol-Independent Routing

Identify the concepts, operation, or functionality of various protocol-independent routing components:

  • Static, aggregate, and generated routes
  • Martian addresses
  • Routing instances, including routing information base (RIB) (also known as routing table) group
  • Load balancing
  • Filter-based forwarding

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot various protocol-independent routing components:

  • Static, aggregate, and generated routes
  • Load balancing
  • Filter-based forwarding

Open Shortest Path First (OSPF)

Identify the concepts, operation, or functionality of OSPF:

  • Link-state database
  • OSPF packet types
  • Router ID
  • Adjacencies and neighbors
  • Designated router and backup designated router
  • OSPF area and router types
  • Link-state advertisement (LSA) packet type

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot OSPF:

  • Areas, interfaces and neighbors
  • Additional basic options
  • Routing policy application
  • Troubleshooting tools

Intermediate System to Intermediate System (IS-IS)

Identify the concepts, operation, or functionality of IS-IS:

  • Link-state database
  • IS-IS protocol data units (PDUs)
  • Type, length, values (TLVs)
  • Adjacencies and neighbors
  • Levels and areas
  • Designated intermediate system (DIS)
  • Metrics

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot IS-IS:

  • Levels, interfaces and adjacencies
  • Additional basic options
  • Routing policy application
  • Troubleshooting tools

Border Gateway Protocol (BGP)

Identify the concepts, operation, or functionality of BGP:

  • BGP basic operation
  • BGP message types
  • Attributes
  • Route/path selection process
  • Internal and external BGP (IBGP and EBGP) functionality and interaction

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot BGP:

  • Groups and peers
  • Additional basic options
  • Routing policy application

Layer 2 Bridging or VLANs

Identify the concepts, operation, or functionality of Layer 2 bridging for the Junos OS:

  • Service provider switching platforms
  • Bridging elements and terminology
  • Frame processing
  • Virtual Switches
  • Provider bridging (Q-in-Q tunneling)

Identify the concepts, benefits, or functionality of VLANs:

  • Port modes
  • Tagging
  • Integrated Routing and Bridging (IRB)/li>

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot Layer 2 bridging or VLANs:

  • Interfaces and ports
  • VLANs
  • IRB
  • Provider bridging

Spanning-Tree Protocols

Identify the concepts, benefits, operation, or functionality of Spanning Tree Protocol and its variants:

  • Spanning Tree Protocol (STP), Rapid Spanning Tree Protocol (RSTP), Multiple Spanning Tree Protocol (MSTP), and VLAN Spanning Tree Protocol (VSTP) concepts
  • Port roles and states
  • Bridge Protocol Data Units (BPDUs)
  • Convergence and reconvergence
  • Spanning-tree security

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot STP and its variants:

  • Spanning-tree protocols (STP, RSTP, MSTP, VSTP)
  • BPDU, loop and root protection

Multiprotocol Label Switching (MPLS)

Identify the concepts, operation, or functionality of MPLS:

  • MPLS terminology
  • MPLS packet header
  • End-to-end packet flow and forwarding
  • Labels and the label information base
  • MPLS and routing tables
  • RSVP
  • LDP
  • Segment routing

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot MPLS:

  • MPLS forwarding
  • RSVP-signaled and LDP-signaled Label-Switched Paths (LSPs)

IPv6

Identify the concepts, operation, or functionality of IPv6:

  • IPv4 versus IPv6
  • Address types, notation, and format
  • Address scopes
  • Autoconfiguration
  • Tunneling

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshooting IPv6:

  • Interfaces
  • Static routes
  • Dynamic routing (OSPFv3, IS-IS, BGP)
  • IPv6 over IPv4 tunneling

Tunnels

Identify the concepts, requirements, or functionality of IP tunneling:

  • Tunneling applications and considerations
  • Generic routing encapsulation (GRE)

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot IP tunnels:

  • GRE

High Availability

Identify the concepts, benefits, applications, or requirements of high availability:

  • Link aggregation groups (LAGs) and multichassis LAGs (MC- LAGs)
  • Graceful restart (GR)
  • Graceful Routing Engine switchover (GRES)
  • Nonstop bridging (NSB)
  • Nonstop active routing (NSR)
  • Bidirectional Forwarding Detection (BFD)
  • Virtual Router Redundancy Protocol (VRRP)
  • Unified In-Service Software Upgrade (ISSU)

Demonstrate knowledge of how to configure, monitor, or troubleshoot high availability components:

  • LAG
  • Graceful restart, GRES, NSB, and NSR
  • Virtual Router Redundancy Protocol (VRRP)

ジュニパーネットワークスについて

ジュニパーネットワークスは、マルチクラウド時代のネットワーキングとセキュリティにつきものの複雑さに挑戦しています。そのために、人々のつながり、働き方、暮らし方を変える製品、ソリューション、サービスを提供しています。安全で自動化されたマルチクラウド環境への移行プロセスを簡素化し、世界をつなぐ安全でAIを活用したネットワークを実現します。追加情報は、ジュニパーネットワークス( www.juniper.net)でご覧いただけるほか、Twitter 、LinkedIn、Facebookでジュニパーとつながることができます。

どこで最高の仕事をすべきでしょうか?

サニーベール、ロンドン、ウェストフォード、バンガロールなどのダウンタウンでも、世界のどこにいても、ジュニパーは革新的思考をその基盤とする会社で、社員のイノベーションを評価するだけでなく、社員にイノベーションを期待する場所です。次の10年に向けた新しいネットワークを実現するという大仕事は、社員の創造性と熱意によってもたらされると信じています。ジュニパーウェイとは、社員が最高の仕事、つまりライフワークを実現できるような企業文化や会社であることを、すべての社員に約束することです。ジュニパーでは、これは単なる仕事ではなく、世界を変えるチャンスだと考えています。


 

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